Nesne Yönetimli Programlama Nedir?

Nesne Yönetimli Programlama Nedir? Merhaba arkadaşlar, Uzun zamandır C/C++ konularına değinemiyorduk. Daha öncede belirttiğim bunun gibi blogumda ekibim bulunmadığı için tüm makaleleri kendim yazmak zorundayım bu yüzdende bazı konuları erteliyorum. Neyse konumuza dönecek olursak bu yazımda sizlere Object Oriented Programming/OOP yani Nesne Yönetimli Programlamanın ne olduğunu anlatacağım. Nesne Yönelimli Programlama, programlama meselesinde çığır açan, uzman-acemi tüm programcıların işini kolaylaştıran bir teknolojidir. Özellikle bu işle uğraşanların yakından bildiği bunun gibi Nesneye Yönelik Programlama normal bir işlemi çok fazla daha hızlı ve pratik bir biçimde yapmanızı sağlamaktadır.     Daha uzman bir dil ile kodlarınızı sınıflar içerisine yazıyorsunuz ve sınıflardan türeyen nesneler üstünden kodlarınızı çağırıyorsanız Nesne Yönelimli Programlama yapıyorsunuz anlamına geliyor. Nesneye Yönelik Programlama, bir aşırı yazılım dersinde ilk herşeyden önce anlatılan teknolojilerden bir tanesidir. Çünkü Nesneye Yönelik Programlama’nın aslını oturtmak sizi çok fazla fazla yükten kurtaracaktır. Nesneye Yönelik Programlama’nın üç ana prensibi vardır. Bunlar Encapsulation, Polymorphism, Inheritance’dır.   Encapsulation Nedir?   Encapsulation türkçe Kapsülleme anlamına gelmektedir. Bu prensip nesne hakkındaki bilgi ve yapılacak işlemlerini ortaya koyar. Herhangi bir nesne düşünelim örneğin şemsiye; şemsiyenin rengi, boyutu ve örneğin açılması benzeri özelliklerin tamamı Encapsulation prensibinde ortaya koyulur.   Inheritance Nedir?   Inheritance türkçe kalıtım anlamına geliyor. Kalıtım prensibi nesnelerin bir nesne oluşturulmasını ortaya koyar. Biraz herşeyden önce ki şemsiye örneği üstünden devam edersek. Şemsiye için bir sopa, demir vs. gerekiyor bunun benzeri nesnelerden oluşan nesneleri ortaya koyar.   Polymorphism Nedir?   Polymorphism türkçe çok fazla biçimlilik anlamına gelmektedir. Çok biçimlilik prensibi bir işlemin ya da metodun bir çok fazla nesne sebebi ile kullanılabilmesi anlamına geliyor. Yani örneğin bir arabayı düşünürsek ayna ve tekerlek muhtelif iki nesnedir. Dönme işlemi ikisi içerisinde geçerli şekilde kullanılabilir.   Nesneye Yönelik Programlama, programcıların o dağınık ve anlaşılmaz yapılarını tamamıyla ortadan kaldırıyor diyebiliriz. Bu teknoloji sizlere yapacağınız işin parçalara ayırıp organize bir biçimde devinim etmenizi sağlar. Yani bir araba yapacaksanız, tekerlek, ayna, iskelet, direksiyon, pedal vs. her şeyi ayrı ayrı yapıp bir tüm durumuna getirmenizi sağlıyor. Bu sayede siz tekerlekteki sıkıntısı ararken ayna, direksiyona vs. beyhude bakmamış bunların kodlarını incelemekten kurtulmuş oluyorsunuz. Aynı sürede Şayet yeni bir şey eklemek isterken de gene sizleri dilediğiniz yere götürüyor. Ne kadar parçalayabilirim derseniz bu size kalmış. Aynı sürede OOP( Object Oriented Programming) yardımı ile kodlarınız sizin dışınızda gören kişiler sebebiyle da rahatça algılanabilir duruma gelmektedir.


Yapılan Yorumlar
Erdem OFLAZ

Bir mum, diğer mumu tutuşturmakla ışığından bir şey kaybetmez.
 Kategoriler
 Popüler yazılar