Flash Manyetik Menü Yapımı?

Flash Manyetik Menü Yapımı? Merhaba arkadaşlar, Sıradaki dersimizde Flash manyetik menünün nasıl yapıldığından bahsedeceğim. Dünya küre halinde bir mıknatıs gibidir. Bu sebepten dolayı etrafında bir manyetik sektör vardır. Dünya’nın manyetik alanı, Dünya’nın merkezine konmuş çubuk bir mıknatısın (dipol) oluşturduğu manyetik alana aynı ama bu tanım manyetik’in ne bulunduğu ile ilgilidir, Biz biraz daha muhtelif bir şey yapacağız. Hemen uygulamamıza başlayalım isterseniz. Öncelikle kendimize bir temiz sayfa açalım. Sonra bir tane Movie Clip (ctrl+f8) oluşturalım.İçine bir kutucuk çizelim üzerine butonumuzun adını yazalım(yazmayadabilirsiniz). Sonra bu ikisini secip sağ tıklayalım Convert to Symbol diyerek Button seçeneğini seçelim. Sonra ana sahnemize dönelim.Window menüsünden Libraryi açalım(ctrl+L kombinasyonunuda kullanabiliriz). Sonra Movie Clibimizi sahneye sürüklüyoruz. Tekrar Window menüsüne giderek Info sekmesini seçiyoruz ve W: 80.0, H: 20.0 X:50 y:150 şekilde konumuzu ve boyutlarımızı ayarldıktan sonra çalışmamızın büyük bir yönünü bitirmiş bulunmaktayız. Ve son olarakta Movie Clibimizin Action panelinden aşağıdaki kodlarımızı giriyoruz. 1 onClipEvent (enterFrame) { 2 _root.xInit = 150; üç _root.yInit = 150; 4 5 if (_root._ymouse > 50 && _root._ymouse < 150) { altı _root.yChange = Math.round(_root._ymouse-this._y); 7 _root.xChange = Math.round(_root._xmouse-this._x); 8 _root.yMove = Math.round(_root.yChange/20); 9 _root.xMove = Math.round(_root.xChange/20); on this._y += _root.yMove; 11 this._x += _root.xMove; 12 } 13 else { 14 _root.yChange = Math.round(this._y - 60); 15 _root.xChange = Math.round(this._x - 50); 16 _root.yMove = Math.round(_root.yChange/20); 17 _root.xMove = Math.round(_root.xChange/20); 18 this._x -= _root.xMove; 19 this._y -= _root.yMove; 20 } 21 22 }


Yapılan Yorumlar
Erdem OFLAZ

Bir mum, diğer mumu tutuşturmakla ışığından bir şey kaybetmez.
 Kategoriler
 Popüler yazılar